menu-mob.png

AL UW DOMEINEN OP ÉÉN PLEK

Informatie levert u via Master Data Management unieke voordelen op. Scroll naar beneden en ontdek de voordelen die u krijgt wanneer data zich niet langer in silo’s in uw organisatie bevindt. Zorg dat iedereen op ieder gewenst moment toegang heeft tot de juiste data. In één platform.

download_picture.png Ontvang het Multidomein Master Data Management factsheet (In het Engels)

PRODUCT DATA

Het is een uitdaging om honderden, duizenden of misschien wel miljoenen producten te managen. Vooral als de product informatie zich in ontelbaar veel spreadsheets, afgezonderde systemen, en departementen in uw organisatie bevindt. Dit resulteert in dubbele invoer van gegevens, fouten en matige informatiekwaliteit. Vanuit een centrale product informatie database kunt u daarentegen:

  • Datasilo’s en redundantie elimineren door product informatie vanuit diverse systemen samen te voegen en te consolideren
  • Een omnichannel klantbeleving bieden door business informatie naadloos te delen met back-end systemen en te publiceren met klantgerichte applicaties
  • De business performance en operationele efficiency vergroten als u nieuwe producten en diensten introduceert. Zodat u een snelle time-to-market heeft, met een minimaal aantal retourzendingen en gestroomlijnde business processen
product-thumb.png
b2c-thumb.png

KLANT DATA

Bent u in staat om uw individuele klanten of organisaties waar dan ook te identificeren via uw kanalen of lines of business? Waarschijnlijk niet. Data silo's leiden tot inefficiënte verkoop, marketing en dienstverlening - en een verminderde klantloyaliteit. Om uw klantdata te managen, kan een MDM oplossing:

  • Uw sales en marketing een boost geven via up- en cross-sell mogelijkheden, gerichte campagnes en gepersonaliseerde product bundels
  • Uw klantenservice verbeteren en de producten leveren waar uw klanten om vragen, via hun voorkeurkanalen
  • Ervoor zorgen dat uw sales en marketing teams de beschikking hebben over complete en nauwkeurige organisatie hierarchiën
  • Het financiële en juridische risico van het zakendoen met een dochteronderneming van uw huidige klant of prospect verminderen
  • Sales opportunities creëeren dankzij nauwkeurig inzicht in het bereik van bepaalde bedrijven in specifieke markten

ASSET DATA

Het managen en volgen van fysieke assets zoals apparatuur, gebouwen, materialen en onderdelen, kan kostbaar zijn als het niet effectief gebeurt, met als gevolg hogere beheerkosten, verlies van assets en toenemende downtime.

Met een gebruiksvriendelijke MDM oplossing kun je alle asset data centraal en voor iedereen zichtbaar beheren. Dit geeft u de kans om:

  • Taken te vereenvoudigen, zoals het uploaden en opschonen van uw data, het geven van complexe zoekopdrachten, het stroomlijnen van uw inventaris en asset gebruik en het verbeteren van de zichtbaarheid van uw assets
  • Uw operationele en storage kosten te verlagen door data analyse van gebruik, inventaris en onderhoud
  • Uw kosten te reduceren door het monitoren van leveranciers, voorraadniveaus en tekorten of overschotten van assets
  • De time-to-market van uw producten te versnellen
Asset_data.png
supplier-thumb.png

LEVERANCIER INFORMATIE

U moet uw supply chain begrijpen om goed te kunnen samenwerken. Relevante leverancier informatie is echter vaak verspreid aanwezig in meerdere systemen (CRM, ERP, spreadsheets) over meerdere afdelingen. Dit levert inefficiency op, bijvoorbeeld bij leverancier-toevoegingen, -communicatie en -management. Via het managen van leverancier data in een MDM platform kunt u:

  • Business partners en hun moederbedrijven indien van toepassing uit meerdere bedrijfsonderdelen identificeren en betrekken
  • Het toevoegen en doorlichten (bijvoorbeeld bij twijfelachtige praktijken) van nieuwe en potentiële leveranciers vereenvoudigen
  • Samenwerken met uw leveranciers om nieuwe producten efficiënt toe te voegen of aan te passen met behulp van een standaard formaat

MEDEWERKER INFORMATIE

Zoals ieder bedrijf heeft ook u met de uitdaging te maken om talent te werven en te behouden. Als uw medewerker informatie verspreid is over diverse afdelingen binnen uw organisatie, heeft u waarschijnlijk geen compleet zicht op uw personeel. Als uw medewerker data daarentegen centraal in een MDM systeem wordt bijgehouden, kunt u:

  • Zien welke resources er in uw huidige personeelsbestand ontbreken en gericht, op basis van salaris en benefits, nieuw talent aantrekken
  • De processen stroomlijnen ten aanzien van beoordelingsgesprekken en bonussen, en risico’s bij uitdiensttreding van medewerkers vermijden
  • Moderne HR systemen en processen implementeren, die volledig gëintegreerd moeten zijn met andere bedrijfssystemen
employee-thumb.png
referencedata.png

Referentie Data

Referentie data bepaalt toegestane waarden voor velden als land, munteenheid en conversies. Het up-to-date houden van deze waardes is essentieel want ze beïnvloeden essentiële bedrijfsbesluiten alsook de performance van uw systemen en ze zijn nodig om aan wet- en regelgeving te voldoen.

Het STEP MDM platform van Stibo Systems integreert eenvoudig met andere enterprise systemen en bronnen, zodat u al uw referentie data efficiënte kunt beheren.

  • Importeer en distribueer referentie data nauwkeurig
  • Ontwikkel eenvoudige processen om ervoor te zorgen dat uw referentie data altijd actueel en compliant is
  • Ontwikkel processen om veranderingen in referentie data te identificeren en te accorderen
  • Maak gebruik van totale versie support en pas de history voor referentie data sets aan
  • Navigeer eenvoudig door referentie data en zorg voor efficiênte mapping, gebruikmakend van de STEP hierarchie
  • Eén centrale hub voor al uw referentie data

Locatie data

Onnauwkeurige of inconsistente locatie data kan de effectiviteit van uw organisatie negatief beïnvloeden en u een onnodig risico bezorgen.

Als u de geografische shop gewoonten van uw klanten wilt analyseren, inzicht wilt in uw product opslag, of de efficiency van het management van uw fysieke winkels en suborganisaties wilt vergroten, is locatie data een waardevolle toevoeging op ieder enterprise master data initiatief.

Het centraliseren van locatie data in een multidomein MDM platform helpt u om:

  • Kosten te reduceren doordat er minder tijd nodig is voor het handmatig bijwerken van spreadsheets en het zoeken van informatie die zich in silo's bevindt
  • Nieuw bedrijfsinzicht te krijgen door het matchen van bedrijfslocatiedata met andere locatie-gebaseerde domeinen
  • Plannen voor uitbreiding onderbouwen via een beter begrip van hoe specifieke locaties en geografische regio's performen
locationdata.png

ONTDEK NU HOE DEZE DOMEINEN GECOMBINEERD KUNNEN WORDEN

Verbreid uw horizon en ontdek waarom multidomein Master Data Management steeds populairder wordt.
Haal de facts en figures die u nodig heeft uit deze data sheet.

Een korte video introductie van multidomein MDM

 

Dive Deeper

Multidomain_MDM-_Best_value_.png
Whitepaper

Multidomein MDM: Haal het optimale uit uw organisatie

Een praktische introductie van de impact en voordelen van multidomein MDM - door Hub Designs

advance_gray.png
best_gray.png
ferguson_gray.png
delta_gray.png
siemens_gray.png
napa_gray.png
rossmann_gray.png
Kellogg_gray.png
manutan_gray.png
sodimac_gray.png