menu-mob.png

Als distributeur heeft u te maken met een zeer concurrerende markt, hoge verwachtingen van klanten en een steeds groter aantal producten om te managen. Zonder goed data management ontstaan problemen, bijvoorbeeld door inconsistente of dubbele data. Dit kan snel een negatief effect hebben op de bedrijfsvoering, het bedrijfssucces en de klantloyaliteit.

Het MDM platform STEP van Stibo Systems fungeert als een centrale repository voor al uw data en biedt de nodige tools om ervoor te zorgen dat u schone, goed geïntegreerde en gestandaardiseerde data heeft in uw hele organisatie.

1.png

Manage uw data efficiënt

Zonder centrale repository is het ingewikkeld om alle informatie van leveranciers en klanten te managen. Ook kan het kostbaar zijn om aanpassingen door te voeren als data zich op meerdere plekken bevindt. Met STEP kunt u:

  • Gevalideerde data vanuit verschillende bronnen en afdelingen importeren en integreren om een betrouwbare, schone data repository te produceren
  • Grote aantallen SKUs managen en categoriseren
  • Analyses uitvoeren ten behoeve van belangrijke bedrijfsbeslissingen en partnerships
2.png

Zichtbaarheid creëren

Het nauwkeurig volgen van data flows in een bedrijf en toegang tot real-time informatie kan nuttig zijn bij het managen van de vraag naar en beschikbaarheid van een product.

  • Nauwkeurige rapportages die uw organisatie inzicht bieden in overbodige bestanden en data
  • Op maat te maken resultaatgerichte dashboards die snel foutieve data laten zien en rapporteren

3.png

Zorg dat u compliant bent met wet- en regelgeving

Vanwege toenemende wet- en regelgeving eisen meerdere distributeurs complete traceerbaarheid van fabriek tot eindgebruiker. Bovendien verwachten klanten tegenwoordig dat zij producten tijdens het koopproces kunnen volgen. Met STEP kunt u:

  • Vanuit meerdere bronnen data tracken
  • Workflows opzetten met relevante approval processen
  • Audit trails creëren en eenvoudig de wijzigings historie van uw bedrijfsdata volgen
  • Aanpassingen doorvoeren ten behoeve van risicoverlaging vanwege veranderingen in compliancy

4.png

Complete en consistente data

Het niet kunnen bieden van rijke product informatie via alle kanalen kan van invloed zijn op de bedrijfsresultaten en klantloyaliteit. STEP biedt gebruiksvriendelijke tools die u in staat stellen om:

  • Data met digitale assets te associeren zodat over alle kanalen consistente content geboden kan worden
  • Eenvoudig nauwkeurige informatie te plaatsen op uw website en andere sales kanalen
5.png

Bereik uw doelgroepen

Met de huidige toegang tot wereldwijde leveranciers is het essentieel dat u relevante data kunt bieden en dit kunt managen over verschillende geografische business units heen. STEP heeft localisatie tools om:

  • Relevante informatie te leveren aan uw wereldwijde leveranciers en klanten

Een korte video intro van MDM voor Distributeurs

 

Dive Deeper

BlueLinx.png
Case Study

BlueLinx Corporation

Distributeur van bouwproducten verbetert product data en data governance en is klaar voor succes met catalogi en ecommerce.

Colruyt.png
Case Study

Colruyt Group

Retailer en groothandel zet MDM in om communicatiekosten en doorlooptijd van productontwikkeling tot en met campagne drastisch terug te brengen.

Brammer.png
Case Study

Brammer

Industriele product distributeur centraliseert alle data voor website en print productie, met mogelijkheid voor business intelligence software.

Winkler.png
Case Study

Winkler

The commercial vehicle spare parts wholesaler lets each customer find detailed product information with the help of product MDM.

advance_gray.png
best_gray.png
ferguson_gray.png
delta_gray.png
siemens_gray.png
napa_gray.png
rossmann_gray.png
Kellogg_gray.png
manutan_gray.png
sodimac_gray.png